Tuesday 22 January 2013

Favourite Song Yourself


  Dalila sangat meyampah dgn sikap kakak dan ibunya yg suka mengejek cartoon kegemerannya dan lagu yg dia sukai.Jika Dalila suka apa masalahnya sampai nak mempersendakan topik itu. Dah memang minat.Dia  apa kurangnya? Lagu indon, lagu sad always.Dengus hati Dalila geram. 
  Dalila tidak pernah mempersendakan lagu kegemaran mereka.Jarang sekali tahun baru ini.Tapi itu lah tabiat buruk kakak dan ibunya.Selalu mempersendakannya berkaitan jepun. Mungkin itu mereka rasa lawak tapi bagi Dalila ia satu ejekan yg meyakitkan hatinya.Disebabkan itu dalila meletakan lagu yg entah apa entah pada blognya.Dalila memang tidak suka jika dia dipersendakn.
   Disebabkan itu dalila ingin mempunyai laptop sendiri dan dia sudah miliki tapi malangnya ia sudah pun rosak. Dalila juga berhasrat mahu sebuah hanphone Android kerana dia mahu masuk Thumblr dan intasgram. Jika berkongsi dgn ibunya, Dalila tidak boleh meletakan gambar mengarutnya dlm kerana ibunya mungkin marah dan mepersendakan. Satu lagi hasrat Dalila ingin mempunyai PSP kerana dia ingin bermain game Final Fantasy Type 0. 
    Cerita itu agak unik dan special di mana endingnya adalah sedih. Ia mengisahkan perang zaman dahulu seperti sejarah. Playarnya juga boleh bertukar orang mengikut cita rasa dia. Faktor-faktor tersebutlah menyebabkan Dalila berminat dan ingin mencubanya bila tiba rezekinya akan datang. Tapi agak malang subtitle nya adalah bahasa jepun. Agak sukar padanya..